متن های زیبا
قالب وبلاگ

متن های زیبا
 
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان متن های زیبا و آدرس sefidbarfi10.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






راه خدا دوستى

 

مسئله اصلى ، چگونگىِ به دست آوردن محبّت خداست . رهنمودهاى اهل بيت در اين باره ، در فصل دوم خواهد آمد . خلاصه اين رهنمودها اين است كه اصلى ترين سرچشمه محبّت خدا پس از فضل و رحمتش ، معرفت (شناخت) است . خداوند سبحان ، به فضل و رحمت خود، عشق به خوبى ها و زيبايى ها را در سرشت انسان نهاد و از آن جا كه خود ، جامعِ همه كمالات
و زيبايى هاست ، ممكن نيست كسى حقيقتا او را بشناسد و او را دوست نداشته باشد . از اين رو ، امام مجتبى عليه السلام تأكيد مى فرمايد كه :
مَن عَرَفَ اللّه َ أحَبَّه .
حديث
هركه خدا را بشناسد ، دوستش خواهد داشت .



نظرات شما عزیزان:

نرگس
ساعت23:15---12 تير 1393
دوباره سلام..بللللللهههههههه دقیقا منظورم همین بود
پاسخ: سلام عزیزم. مرسی


نرگس
ساعت20:19---12 تير 1393
حالا من اینجا یه چیزی بگم؟اون چیزی که من از دستورات دین فهمیدم اینه که خدا جایی در قرآن به ما دستور نداده که خدا رو دوست داشته باشید(ابتدا به ساکن ها)تمام دستورات خدا به اطاعت و نماز و زکات و روزه هست.
من فکر میکنم این به این خاطره که اتفاقا با عمل به این دستورات هستش که محبت همراه با خشیت به قلبمون وارد میشه.
یه سلسله سخنرانی از آقای پناهیان هس درباره بندگی.خیلی قشنگ این مطلبو توضیح داده.ایشون میگن که اینکه فقط خدا رو دست داشته باشیم بدون اینکه از خدا حسابببریم فایده نداره.ایشون به این خدا میگن خدای کلیسایی.ایشون میگن انسان بر اساس عبادت آفریده شده و عبادت یعنی دوست داشتن مولا و در عین حال حساب بردن از مولا.
به نظرم این خلی مهمه.چون الان همه جا دقیقا داره خدای مهربونی که همه رو میبخشه تبلیغ میشه.خدایی که اصلا ترس نداره.جذبه نداره.نتیجه همچین محبتی اینه که دلت پاک باشه،نمازم نخوندی،حجابم نداشتی زیاد مهم نیست.اصلا همچین خدایی که آدمو دعوا نمیکنه، حرفشو گوش هم ندادی زیاد مهم نیست.فقط دوسش داشته باشی کافیه!
پاسخ: بله درسته! فکرکنم منظورتون رو با ابن مثال بتونم توضیح بدم!
مثلا ما یه نفر رو دوست داریم، اونم مارو دوست داره. همه تلاشمونو میکنیم که کاری نکنیم که ناراحت بشه، و ازاون طرف هم هرکار که خوشحالش میکنه انجام بدیم.
از طرفی هم اگه کاری کنیم که احساس کنیم خوشش نیومده، همش ناراحتیم نکنه ازمون دلخور بشه و نبخشه مون!!! درواقع این همون ترسه! با این که خیلی دوستش داریم! درسته؟؟!!
بعدم وقتی ناخواسته یه خطایی انجام میدیدم و ناراحت میشه، عذرخواهی میکنیم و میگیم دیگه اون کار رو انجام نمیدیدم، اونم به خاطر علاقه اش به ما مارو میبخشه!
حالا خدا که دیگه جای خود داره و ازهمه به ما مهربونتره! و ماهم بیشتر از هرکسی دوستش داریم! پس باید به حرفاش گوش بدیم و کارایی رو که دوست داره (همون واجبات دینی) رو انجام بدیم! کارایی که ناراحتش میکنه( گناه) انجام ندیم! و اگه خطا و گناهی کردیم، توبه کنیم و دیگه تکرارش نکنیم!
درست گفتم!!!؟؟؟؟


Behnaz
ساعت22:19---10 تير 1393
پیامبر اکرم(ص):
أَفضَلُ العمالِ العِلمُ بِاللّه إِنَّ العِلمَ يَنفَعُكَ مَعَهُ قَليلُ العَمَلِ وَكَثيرُهُ وَإِنَّ الجَهلَ لايَنفَعُكَ مَعَهُ قَليلُ العَمَلِ وَلا كَثيرُهُ؛

بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل كم يا زياد تو را سود مى بخشد اما با وجود نادانى (نسبت به خدا) عمل، نه اندكش تو را سود مى بخشد نه بسيارش.
نهج الفصاحه ، ص228

پاسخ: ممنون خانم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 8 تير 1393برچسب:, ] [ 12:31 ] [ مهناز ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب